מהו תפקיד השמן במנוע ולמה חשוב שהוא ישאר נקי!

זהירות שמן מזוהם

נגן וידאו

מערכת השמן במנוע משמשת תפקיד חשוב מאוד במנועים שעובדים במצבי קיצון לדוגמת חום גבוה, קור קיצוני, ותנאי אבק קשים.
לכן כאשר מבצעים החלפה פשוטה משקעי השמן לא יוצאים מהמערכת שמן ולא מאפשרים לשמן החדש ולמערכת השמן לפעול ביעילות ולבצע את עבודתה בקירור ומניעת שחיקה במנוע. 

שיפור ביצועי המנוע

ע"י ניקוי מערכת השמן ניתן לשפר את ביצועי המנוע ולהחזיר לו את הכוח האבוד שירד במשך השנים.

שימון וניקוי במנוע

במנוע ממוצע נכנסים כ-4 וחצי ליטר שמן. משאבת השמן שואבת את השמן מאגן השמן לכל החלקים הנעים במנוע

חיסכון בדלק ע"י השמן

כאשר מערכת השמן נקיה הלחץ ממשאבת השמן יורד ומתבצע שימון יעיל יותר במנוע

זיהום אוויר

שמן הוא אחד המרכיבים העיקרים לפליטת מזהמים במנועים ע"י ניקוי המערכת ניתן להפחית את הזיהום

איזה שמן כדאי לי לבחור

אין מידע זה אחראי לסוג השמן הנדרש למנוע רכב. אנא השתמש במידע זה כהמלצה בלבד.

שמן מינרלי

mineral oil

חצי סינטטי

semi-synthetic

סינטטי מלא

fully-synthetic

שאלות נפוצות

אחרי שכל השמן נוקז, המכונה מחוברת לבית הפילטר ולפתח הניקוז. השמן מחומם ומוזרק בפולסים דרך בית הפילטר בלחץ של 45 p.s.i אל תוך כל המעברים: עגן השמן, המשאבה ועד אל מכסה השסתומים. השמן מפרק וממסיס את על הבוצה והמזהמים ושואב אותם בחזרה למכונה דרך פילטר מיוחד ברמת סינון של 5 מיקרון. לאחר מכן כל מערכת השמן מתנקה ממזהמים ומאפשרת פעולה תקינה של מערכת השמן במנוע. תהליך זה לוקח כ-13 דקות.
השמן המיוחד מיוצר ברמה מאוד גבוה של זיקוק ובקרה ודומה לדלק ביו. שמן זה הינו שמן מינרלי ללא כל חומרים שיכולים לגרום לנזק לגומיות או למנוע עצמו. לאחר הטיפול שיכבה מאוד דקה נשארת על המקומות הקריטים ויוצרת שכבת מגן המונעת התחלת מנוע יבשה לאחר טיפול.
כן, המערכת בנויה לנקות את כל סוגי המנועים למעט:מנועי סוברו(בוקסר), מנועים רוטורים,מנועים עם מערכת שמן נפרדת, מנועי פורשה וכל מנוע שהצילינדרים שלו לא במצב מאונך.
בפעולה רגילה המנוע צובר חלקיקים ומזהמים אשר מגבירים את החיכוך. פילטר השמן צריך להוציא את החלקיקים המזהמים מהשמן, אבל עם שמן 30W העובד עם מנועים, הפילטר אינו מסוגל לסנן באופן מלא ולהסיר את כל המזהמים מהשמן וככול שהשמן מוחלף בתדירות נמוכה יותר, כך יעילות הפילטר יורדת. כתוצאה מכך נוצרים זיהומים הנקראים בוצה. הבוצה והזיהומים מצטברים בהדרגה על דפנות מעברי השמן הכוללים את משאבת השמן וסנן משאבת השמן. בהחלפת שמן רגילה נשאר בממוצא כ-½ ליטר של בוצה מאוד מזוהמת במעברי השמן במנוע ובעגן השמן. כאשר שמן חדש נוסף למערכת הוא מיד מתערבב עם השמן המזוהם וכתוצאה מכך איכות השמן החדש יורדת באופן דרסטי וגורמת לחיכוך ושחיקה של החלקים הנעים במנוע. התהליך הזה בולט במיוחד כאשר המדיד שמן נשאר שחור מיד לאחר החלפת השמן. עד לטכנולוגיה החדישה של E.D.T לא היה אפשר לנקות את הבוצה מהמנוע ללא פירוקו.
רוב הלקוחות ירגישו את יתרונות הטיפול ישר לאחר הנהיגה הראשונה ברכב. אחרים יגידו שהמנוע עובד שקט יותר ושהם מרגישים יותר כוח בעליות מלפני הטיפול. יש כאלה שאפילו ישימו לב שהם מתדלקים פחות וירגישות את השיפור בצריכת הדלק. אבל לרוב, הם לא יאמינו שאפילו אחרי 1500ק"מ השמן שלהם לא שחור כמו שהוא היה.

מוזמנים לבצע טיפול ולהרגיש תוצאות מייד אחרי הטיפול.
צרו קשר